2007. június 9., szombat

Felháborító

Nos, kedves ismerőseim, a mai bejegyzésben felháborodásom 2 tárgyát vetítem elétek. Elképesztő.
Az egyik legyen Hilton kisasszony, akit egyszer megtépek a nyilvánosság előtt. A mi kis szőke örökösnőnk azt hitte, hát nem édes, hogy 4 nap után lelki traumára hivatkozva majd a milliárd dolláros luxus házikóban tölti le a csupán 23 napos büntetést?? A nagy f@szt. Paris abban reménykedett, hogy mivel híres, sok a pénz meg a rajongó (miért rajong ezért a csődtömegért bárki is..), majd a bíróság úgy dönt, hogy nem fordítja maga ellen a Paris szimpatizánsokat és haza engedi, vagy mi? Na álljon meg a menet. Ez cseppet kiakasztó lenne, és jogos lenne ha a nép ezután egy személyként kövezné meg mind a bírót, mind Parist. Ő is ember, jogai neki is vannak, és a törvények is ugyanúgy vonatkoznak rá.. Az lenne szép ha nem.. Így is örüljön a szája, amiért a büntetésnek elvileg csak a felét kell leülnie (45 nap helyett 23). Hajnalban szállították vissza a börtönbe, azonban előtte meghallgatásra vitték újra. Egyes hírportálok szerint elfeküdt hajjal és szürke mackóban állították elő. Fantasztikus. Ezért sajnáljuk, vagy nézzük le, hogy 20 percig amíg rá nem adták újra a narancssárga rucit nem Gucciban volt, vagy mi? A legnagyobat azon röhögtem, hogy levágták a műhaját:) Végre, végre talán nem győz a pénz egy ilyen esetben. Ne felejsük el azt sem, hogy miért kapta a büntetést, mielőtt még valaki nekiállna sajnálni, gondolkodjon csak el.. Jogosítvány nélkül, ITTASAN vezetett. Jó, jogsi nem a világ vége, sokan szórakoznak ezzel, köztudottan nem jogsi hajtja a kocsit, anélkül is lehetne az ember profi sofőr, de a szabályok azok szabályok, hírességek sem kivételek szerencsére. De az hogy ittasan.. Na akik engem ismernek, tudják, hogy ez azon dolgok egyike ami a legjobban kiakaszt. Ittasan baszki, mások életét veszélyezteti?? Nekem ez a felelőtlen magatartás bűnként értékelendő, méghozzá pontosan a gyilkosok, pedofilok és nemi erőszak tevők mögé sorolom. Azzal, hogy beül valaki a kocsiba, ittasan, már veszélyezteti az emberek életét. Vehetjük nem szándékos, de emberölési kísérletnek is. Hány ilyet hallani, könyörgöm? És nem a szerencsétlen járókelő lesz ilyenkor a hibás, aki esetleg lerokkan, sőt életét veszti, a családja meg gyászol évtizedeken keresztül.. És ezek után is vannak emberek, akik ittasan képesek kocsiba ülni. Én nem 23, meg 45 napokat adnék nekik, hanem éveket. Addig teszik ezt újra, amíg balesetet nem okoznak.. És ez előbb utóbb be fog következni. Úgyhogy Paris örüljön csak annak amit kapott, jócskán többet érdemelne. Mit akar, jobban figyel most rá a világ mint eddig.. És miért, ki ő? Ő az "aki arról híres, hogy híres." És nem értem a pasikat sem, ez a nő ránézésre is osotba, gebe, nem szép. És most bőgjön csak, kaparja a cella falát, hetekig nem dugathatja magát 6 pasival éjszakánként. Szegényke..

A másik téma, pedig szerintem még többeket felháborít. Egy másik blogon is olvastam már a felháborodást, én csak pár mondatban említeném a véleményem. Miről? A fogyatákosság után járó plussz pontokról. Ez egy vicc. Aki rokkant, vagy éppen gyereket vár, az többlet pontot kap az érettségin, de aki folyamatosan vért izzad és lecsúszik, az szívjon csak mi? Már elnézést kérek mindenkitől, de attól hogy valaki tolókocsiban ül, vagy szimplán testileg fogyatékos, nem érdemel protekciót ha elméletről van szó. Ez megalázó rájuk nézve szerintem. Ha gátugrásról lenne szó.. de nem. Ők nem hülye emberek, testileg, mozgásukban korlátoltak, nem pedig szellemileg. Miért kéne nekik több pontot adni? Nem jogos. Ne szánalom pontok miatt jusson be a felsőoktatásba. Látom magam előtt.. "Szia, jajj Te szegény, rokkant vagy, adok 7 pontot, hogy Te is vidd valamire az életben, jó?" Na ne:) És a terhesek. Hát azért mert valakit felcsináltak amíg én tételeket tanultam, ne jusson már be könyörgöm. Szülje meg a gyereket, aztán legalább 3 évig gondozza is. Ilyen alapon akkor a tinik 70%-a teherbe esik majd, bemutatja a papírokat aztán vagy meg is szüli a gyereket, vagy az x. hónapban elveteti, hisz a plussz pont már a zsebben??? Sajnálom a mozgássérülteket, de nem érdemelnek több pontot. Az egyetem a tudásról szól, a felfogást nem akadályozza egy tolókocsi vagy 2 mankó. Sajnálom ha valakit felháborítok ezzel, de ez a véleményem nem fog megváltozni. Aki okos és akar, igyekszik, az bekerül, aki meg nem, mert lusta vagy hülye, legyen "fogyatékos" vagy "egészséges" ember, az hagyja békén a felsőoktatást.

Na várom a véleményeket főleg ezel kapcsolatban.

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát az első témához csak annyit tudok hozzászólni, hogy kb Paris Hiltonnál az is jobban érdekel, hogy Bandika a Barátok Köztből milyen színű fogkefével mos fogat.
A 2. komolyabb témához, meg nemigazán tudok mit hozzátenni. Nemtudom hova rakni az egészett érdeklődés szintjén. A terhesek valóban sztem feleslegesen kapnak plussz pontot, aki képes annyit tanulni, hogy egy megszületett gyerek mellett még az egyetemet is tudja végezni, annak úgysincs rá szüksége. A mozgáskorlátozottakról meg nemigazán van véleményem, nemtudom hogy kell e nekik az a plusz pont vagy sem, ezért ezzel kapcsolatban nem nyilatkozom! :)

Adrienn írta...

ez is valami:) Bandukának meg utána nézek;)
És! Tamás!! megtaláltam az együttest radioblogon, Bleach, van fent jó pár számuk hallgasd meg:)

Rezsinnyoca írta...

Kedves Adrienn. Annyit az első témához, hogy Amerikában legalább elzárással büntetik a részeg autóvezetőket. Magyarországon semmi. Még csak 5 napos sem. És ha valahol, akkor ott be is varrják őket. Rájuk is vonatkoznak szabályok, csak hát jó ügyvédjeik vannak, és ők elintézik. De nem a rajongók. 2. téma. Én máshogy látom ezt a kérdést. Abba kell belegondolni, hogy mozgássérültként nagyon kevesek járnak normális középiskolába, ahol normális a képzés. Azért nem járnak ide, mert nincsenek meg az őket segítő felszerelések, így hát elég nehéz egy átlag gimibe járni. Viszont a kisegítő sulikban meg a képzés nem olyan színvonalú. Én teljes mértékben egyetértek azzal, hogy kapjanak +7 pontot. Most gondolj bele. Ez évfolyamonként nem több 50 embernél évente. (max 100.) Az 56000 állami helyből ez elenyésző. Szóval amiatt nem kell hőbörögni. Meg kell adni az okosoknak a lehetőséget, mert az úgy nem jó, hogy amitt mert sérült, nem kap megfelelő képzést. Ha meg hülye, akkor úgyis kibukik az első évben. Ha már ki kell akadni valamin, az az, hogy uyganannyit ér egy Rigó utcai és BME-s nyelvvizsga, mint egy TELC vagy Euro vagy a többi szarság, ahol csak a nevedet kell elbetűzni angolul és megvan a papírod. Szerintem ezeken kéne gondolkodni és nem azon hogy 50 mozgássérült bejut-e vagy sem. Elég szar így is az életük. Üdv

Adrienn írta...

továbbra is hajthatatlan vagyok ebben a témában, de ez a lényeg h ne legyenek egyformák a vélemények. könyörgöm akor legyenek speckós intézmények külön nekik, anyagi támogatást kapjanak, ne plussz pontot. az ittas vezetés nekem továbbra is k.o...

igen, a nyelvvizsgák sajna nagyon szélsőségesek. és sokan sajnos anyagiak alapján választják ezt is:( mert ugye nem mindegy. és az is érdekes ugyebár h sok helyen ahova nem is kéne, mondhatni felesleges, ott is megadják érte a többletet. az életben jó h tudsz nyelveket.. de h pl egy rekreáció szakon is annyit érjen mint egy anglisztikán.. na mind. szar az egész.

Rezsinnyoca írta...

hát a speckósodás ez nekem olyan, mint a világháborúban gettóba zárás. Azért mert más, nem kell elkülöníteni.

Adrienn írta...

nem negatív értelemben, nem "Te csak rokkant vagy" címerrel a suli oldalán. én speciel, ha t.kocsiba lennék kényszerülve jobban érezném magam hasonló diáktársak között, ahol biztos h nem érne semmilyen negatív megjegyzés v megkülönböztetés,ami más helyekre sajnos jellemzö. attól h mi intelligensen nem basztatunk rokkant embereket, az nem azt jelenti, hogy a tizenévesek sem teszik. szerintem a tanulást is jobban elősegítené számukra. ez magán vélemény.

Rezsinnyoca írta...

egyetemre elvileg értelmes emberek járnak. Szóval nem hiszem hogy bármilyen megjegyzés lenne. Az emberek 18-20 évesen kinőnek abból a korból, hogy ilyeneken ércelődjenek...

Adrienn írta...

ezért jó h gimiről, meg középsuliról beszéltünk..

Adrienn írta...

itt csak is az a lényeg h a mozgássérült ember is uo. értékes mint bármelyikünk, és ha van elég esze, akkor tanuljon tovább. de ahhoz h a középiskolai tanulményaik hatásosabbak legyenek, tenni kell, de nem úgy h adunk 7-8 pontot utólag miután csesztünk az ideális élettér kialakítására abban az isőben mikor fel kellett készülniük az évek folyamán az érettségire

Névtelen írta...

Nekem TELC es nyelvizsgám van, akkor szar vagyok? Tőlem nem csak a nevemet kérdezték az biztos! Meg 16 évalatt csak ragadtr rám kis angol, én inkább a Rigó utcait szüntetném be!

Adrienn írta...

csatlakozom, az angol nyelvtdás nem a nyvizsga fajtájával, hírnevével mérhető, hanem az évek alatt szerzett tudással..

Myrkviðr írta...

Szia Adri! Na, ez a téma most aktivizál :) Én is egyetértek a plusz pontokkal, mert hihetetlen hátránya van azoknak felkészülési lehetőségük tekintetében, akik korlátozva vannak a mozgásukban (ezt tapasztalatból mondom), arról nem is beszélve, hogy például ha valaki vak, mennyivel nehezebben tud felkészülni egy vizsgára. A várandós nőkkel kapcsolatban pedig, nem hinném, hogy tömegesen gyermeket fognak vállalni a tinik, hogy egyetemre jussanak, mert azért 7 ponttal nem lehet önmagában bejutni, aki meg képes bejutni, az nem lehet 18 évesen már annyira ostoba, hogy csak a hecc kedvéért bevállaljon egy kisbabát. Meg szerintem ez a rendszer közvetve tkp anyagi támogatást jelent, mert pl. hozzásegíthet valakit, hogy ne költségtérítéses képzésre jusson be, hanem államira. Aztán utána úgyis ugyanúgy életben kell maradniuk... és sokkal nehezebb dolguk lesz.

Adrienn írta...

értem én a ti nézőpontotokat, szimplán a megoldással nem értek egyet. a plussz pont nem lehet megoldás ha igenis lehetne tenni előzményként a megfelelő és szakszerű képzés érdekében. 7 pont igenis sokat számít, ha nekem lett volna plussz hetem, másik szakon lennék, persze inkább vagyok itt minthogy székbe kényszerüljek. ha meg már itt tartunk, ha ne adj isten csak kt-re kerülnek be, szerintetek mennyi szoctámot kapnak? annyit ami fedezi bőven a havi kt összegét. nekem majdnem húsz, pedig annyira nem vagyunk nagy szarban..
a terhességet persze nem teljesen komolyan írtam, belecsempésztem némi iróniát is, de az elképesztő h ha valaki annyira felelőtlen és megvan a baj (nem kell gondolom mondani h 72 órán belül tudna ezen változtatni, ugyanis az abortuszt én is elítélem), ha meg megtartja, akkor szerintem az nem hozható össze egy egyetemkezdéssel..

Névtelen írta...

Engem a nyelvvizsga kérdése foglalkoztat. Mindenki maga dönti el, hogy mire megy. Nekem va rigós is, meg nem rigós is. A rigón csak szopatnak, rohadtul nem a tudást méri. Ne haragudj, hogy lehet kérdéeket feltenni a rögbiszabályokról, elefántok párzásáról és hasonlókról?? Ja, és ott nem is engedik, hogy eltérj a témától. Ebből a szempotból jobb a többi, mert ott tényleg az a lényeg, hogy tudsz-e beszélni. Azt pedig 5 perc duma alatt (bármiről) fel lehet mérni, hogy érdemelsz-e nyelvvizsgát. Ez az egyik, a másik meg, hogy a nyelvvizsga semmit nem ér. Elmész melózni és az interjú alatt tök spontán váltanak angolra és ha köpni-nyelni nem tudsz, akkor lehet akár Cambridge-i nyelvvizsgád is, kurvára nem állnak Veled többet szóba.

A mozgássérültek kapnak pontot vagy unblock a fogyatékosok? Mert az a szellemi fogyatékosokat is magában foglalja. Egyébként mozgássérültek nehezebben jutnak el helyekre, még metrózni sem tudnak, buszozni is csak bizonyos vonalakon. Könyvtárba, kiállításokra, színházba, minden olyan helyre, ami esetleg segíti szakdolgozat írásban, tanulásban, ugyancsak nem tud eljutni. Megérdelmik a pontot, viszont abban igaza van Adrinak, hogy nem ilyen változtatásokra/hozzájárulásra/kárpótlásra van szükség, inkább több megfelelő buszra, aluljáróba való lejutás, épületekbe való bejutás, stb. lehetővé tételére.

De most komolyan. Mit várunk a magyaroktól? Tipikus magyar "megoldás". De ez már egy másik téma. :)

Ja, a terhesek nekem tök mindegy, annyira nem mozgat. :D Már csak azért is, mert én bejutottam, államilag finanszírozott, ittvagyok és remélhetőleg el is végzem. :P

Adrienn írta...

baszki te is akkorákat kommentelsz mint néha én:) sebaj, ezt szeretem.
Kriszti drága, csak a testi fogyatékosokra.. megnézném h egy szellemi fogyatékos h írja meg azt a vizsgát amire én megfeszülök mire megtanulom:) és igen, ezt mondom én is, az életüket kell könnyíteni, a felkészülést, nem pedig az egyetem küszöbén dobni nekik egy segély pont csomagot. a nyelvvizsga meg hm.. a rígót én sem csípem, és az ember nem a nyelvtannal érteti meg magát. kell, nem azt mondom h nem.. de nem ezen van a hangsúly..

Névtelen írta...

Erre akartam kitérni amire Kriszti, teljesen egyetértek vele! (nyelvvizsga)

Adrienn írta...

szerencsére sokan látjuk h nem a nyvizsga fajtája számít hanem a tudás..

Névtelen írta...

bár így 3 nappal a bejegyzés után már lehet nem aktuális, meg nem is olvassa senki azért leírom.

írjátok h a mozgássérülteknek nem plusz pont kéne, hanem jobb közlekedés meg speciális oktatás stb. gondoljatok bele mennyi pénz lenne ez országos suzinten, rengeteg, még amire sokkal jobban kéne a pénz arra sincs mert azt is inkább lenyúlják. mennyivel egyszerűbb azt mondani h na akkor ti most katok plusz 7 pontot aztán heló.

a másik a nyelvvizsga. ha jól láttam senki nem mondta h milyen hülyék akiknek telces vagy más habiszti nyelvvizsgája van. csupán arról van szó h pl telces nyelvvizsgát olyan is megkaphatja aki alig tud angolul, (vagy nyilván más nyelvvizsga esetén más nyelven), ez pedig nem jelenti azt h akinek telces nyelvvizsgája van az nem is beszéli az adott idegen nyelvet. nekem pl több ismerősnömnek is van telces (és hasonló) nyelvvizsgája, közülük páran nálam is sokkal jobban beszélnek angolul (pedig nekem aztán húdekemény bme-s van) viszont jópáran minimálisan sem értik meg az angol szöveget, arról nem is beszélve h egy értelmes mondatot sem tudnak összerakni.

"a nyelvvizsgák sajna nagyon szélsőségesek. és sokan sajnos anyagiak alapján választják ezt is"
a tapasztalatok (nem csak az enyémek) azt mutatják h minnél drágább egy nyelvvizsga annál könnyebben adják meg a papírt. nyilván vannak kivételek, de pl ezek a telc és társai nyelvvizsgák jóval drágábbak mint pl a bme...