2007. január 26., péntek

Az utolsó (előtti) vizsga

Végre valahára. Mint láthatjátok, blogom újabb színt öltött. A kaméleon effektet mellőzöm ezek után, amit most láthattok template-ként az már a végleges külső. Ha rajtam múlt volna, maradtam volna a gagyi feketénél, de szerencsére van nekem egy igen csak jó ízléssel megáldott barátom (még jó hisz én vagyok a barátnője) és az ő felügyelete mellett sikerült kiválasztani ezt a csodát, máris megszoktam.

Ma végre, kis késéssel ugyan, de megkaptuk a művészettörténet jegyeket. Na most mit mondjak? Természetemből fakadóan elég jellemző rám a maximalizmus,és ha valami olykor-olykor nem úgy alakul ahogy terveztem, morcos dühöngésemben az egész világra haragszom. Sajnos ennek Bogdán is tanúja szokott lenni, de remélem ez számára a tolerálható tulajdonságaim közé tartozik. Miért írtam mindezt? Azért mert nem 5-öst kaptam. Nagyon biztos voltam pedig a sikerben, erre 4-es a hosszas várakozás és a véleményem szerint legalaposabb felkészülés eredménye. Jó, mit értünk azon hogy legalaposabb? Természetesen az agyam nekem sem mágnesként vonzotta magához mind a 800 kép teljes elemzését. Mezopotámia, Görög, Róma, Egyiptom és India kultúrájának képeiről volt szó. Sok szép, színes kép, alatta, mellette elemző kis okosságokkal. Több napon keresztül készültem, Rómát és Görögöt teljes magabiztossággal tudtam, a többinél pedig próbáltam szortírozni a logikusan fontosnak számító emlékeket. Szóval nyugodtan mentem vizsgázni aznap. Meg is kaptuk a 4 képet, 4 igen jól elemezhető képet(Istár-kapu, Augustus szobor, Dzsószer piramis, valamint egy feketealakos görög váza). 4 teljes oldalt tele is írtam, nem ám mellébeszélve, igenis csak a lényeges jellemzők leírására összpontosítva. A rendelkezésre álló időből(80) perc, mintegy 70-et ki is használtam, majd önelégült mosollyal az arcomon elhagytam az előadót. Bogdán pár perccel utánam jött ki, ő sem panaszkodott. Örültünk, boldogan sétáltunk hát vissza az egyre orrfacsaróbb szagokkal belengett Hostelbe, tudván, ez is megvan, első 5-ös…Hát ezt benéztük. Az ETR fórumon kibontakozott hosszas találgatások után, a dékáni hivatalba való érdeklődést követően ma fényderült a jegyekre. Nekem 4-es, Bogdánnak pedig 3-as. Pedig, talán egy-két mondattal írhattam többet, mint ő. Nézvén a fórumos hozzászólásokat, 99% nincs megelégedve a jegyévelel, és jogosan mindenki az értékelésre módszerére kíváncsi. Hisz miután teleírtam tetves 4 oldalt, mi a @/#� kellhetett még? „Már csak azt nem írtam le, hogy az adott korban élők oxigént lélegeztek és 2 szemük volt” by Bogdán. És nem igaza van? Dehogynem…

Ma pedig megírtuk a vallások vizsgát. Otthon bevallom nem szakadtam meg a készülésben, úgy jöttem fel tegnap kora délután Pestre, hogy még úgyis előttem egy egész éjszaka, Bogdánnal sem árt átbeszélni még párat a 21 tétel közül. A tételek között volt egy pár, amit az ember csak legádázabb ellenségeinek kíván, vagy kegyelemből még nekik sem. Estére egy külön kis oldalra felkerültek a kidolgozott tételek(kb. 80%-uk) , azt elolvastam még 3-4szer, majd hajnali 4kor kidőltünk. (Tettük mindezt részemről egy majdnem fél, Bogdán részéről pedig egy egész pizza bekebelezése után). Reggel a 7 órási kelésből 2 megszakítással 7.30 lett. Ez jellemző ránk. Elindultunk, javaslatomra a bevált bal útvonal helyett jobbra mentünk, amit rövidebbnek véltem, tévedtem na. Szokásunkhoz hűen egészre estünk be a terembe, Földváry tanár úr ”megszívtátok” mosollyal az arcán az első sorba invitált minket, nem mintha puskázási lehetőség adott lett volna a fentebbi sorokban. 3 csoport volt, mint utólag kiderült mi a közepes nehézségű ’A’ csoportot írtuk. 100 pontos a dolgozat, ebből 40-et az első, szakirányos kifejtést igénylő kérdés tesz ki. Az még ment is. (Nekem Görög, Bogdánnak Japán) A következő 3 kérdés közül, melyek már csak 5-10 pontot értek, 2-t teljesen sikerült megválaszolatlanul hagynunk, hisz azt nem néztük át annyira, mint a többit, csak nem lesz alapon. A befejező kérdések forrásfelismerések voltak 35 pontért. Igen, források. Mi felkészülés gyanánt nem olvastunk forrásokat, nem volt kedvünk több száz oldalas rizsálásokat végigolvasni. Ennek ellenére a kérdések eléggé megválaszolhatóak voltak, sok helyen könnyen ki lehetett találni a hiányzó isten nevét, magát a vallást pedig ránézésre felismerte az ember. Összességében tehát attól nem tartunk, hogy nem megyünk át, de én speciel ennek ellenére sem fogok örülni egy kettesnek. Egy hármasnak már igen. Bogdánnak pedig remélhetőleg egy picivel jobb lett és vagy egy erős 3-ast kap, vagy egy gyenge 4-est. Üdv

Nincsenek megjegyzések: